تبلیغات

از درج هرگونه تبلیغات و مطالب هرز معذوریم

خرید کتاب شیب -بیشتر از یک نفر

خرید کتاب شیب- The dip

کتاب شیب اثر ست گادین (ست گودین Seth Godin)   نویسنده آمریکایی،  یک کتاب در حوزه خودسازی، موفیت و موفقیت در کسب و کار است. شیب در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در ایران نیز توسط انتشارات درنا قلم، با ترجمه محمد خضرزاده منتشر شده است و تا کنون به چاپ پنجم نیز رسیده است.

درباره کتاب شیب:

کتاب شیب، کتاب کوچکی که به شما یاد می دهد چه موقع کار را ول کنید و چه موقع به کار بچسبید.
یک کتاب ۸۸ صفحه ای جمع و جور، با وزن کم و سبک و طرح روی جلد قرمز. ترجمه این کتاب بسیار روان و آسان است. موضوعات در چند پاراگراف  به صورت مختصر و واقعا مفید توضیح داده می شوند و موضوع بعدی شروع می شود، به طوری که حتی با سرعت متوسط خواندن، اگر اشتیاق داشته باشید در  کمتر از یک روز این کتاب را تمام می کنید. و به بینش و نگرشی بسیار جالب و جدید در مورد مسائل خود دست پیدا می کنید که واقعا ارزشش را دارد.

 

 کتاب شیب به شما کمک می کند تا یک رها کننده قوی باشید!!!

ست گودین  ثابت می کند که برنده ها رها کننده های قوی هستند.برنده ها سریع رها می کنند، معمولا رها می کنند، و بدون احساس گناه رها می کنند تا زمانی که به مورد درست برسند. برای اینکه بهتر ایده کتاب را بشناسید قسمت بعدی را که از پیشگفتار کتاب است مطالعه کنید.

پیشگفتار کتاب شیب

هر پروژه جدید (شغل یا سرگرمی، یا شرکت) با شور و لذت شروع می شود. بعد سخت تر و سخت تر می شود و لذت آن کمتر، تا اینکه به نقطه ای می رسد خیلی سخت و بدون هیچ لذتی.
اینجا است که از خودتان می پرسید آیا این هدف ارزش این همه زحمت را دارد؟
شاید شما در شیب هستید، مانع موقتی گه اگر به تلاش ادامه دهید، به آن غلبه خواهید کرد. ولی شاید واقعا بن بست باشد که هر چقدر هم زحمت بکشید قرار نیست بهتر شود.
به گفته ست گودین، نویسنده کتاب های پرفروش مدیریتی از جمله گاو بنفش، آنچه فوق ستاره ها را از دیگران متمایز می کند، این است که آنها می توانند به سرعت از بن بست بگریزند و تمرکز و انگیزه شان را روی چیزی بگذارند که ارزش دارد.

 

آنچه فوق ستاره ها را از دیگران متمایز می کند، این است که آنها می توانند به سرعت از بن بست بگریزند و تمرکز و انگیزه شان را روی چیزی بگذارند که ارزش دارد.

برنده ها سریع کار را ول می کنند، زیاد هم این کار را می کنند بدون اینکه احساس پشیمانی کنند، تا اینکه متعهد می شوند از یک شیب درست به دلایل درست (موجه) عبور کنند. در واقع برندگان در جستجوی شیب هستند. آنها متوجه هستند که هر چه مانع بزرگتر، پاداش عبور از آن بزرگتر است. و اگر بتوانید در حرفه خود بهترین باشید، بیش از آنچه منصفانه به نظر می رسد، به سود، شهرت و امنیت بلند مدت دست می یابید.
از طرف مقابل بازنده ها گرفتار دو دام اساسی می شوند، یا نمی توانند شیب را تا آخر ادامه دهند: آنها به لحظه تصمیم گیری می رسند و دست از کار می کشند، یا آنها هیچ وقت شیب درست را تشخیص نمی دهند که از آن عبور کنند.
چه شما طراح گرافیک باشید، چه نماینده فروش، چه ورزشکار و یا مدیر عامل شرکت، این کتاب کوچک جذاب کمک تان می کند تشخیص دهید آیا در شیب قرار دارید که ارزش وقت، زحمت و استعداد شما را دارد یا خیر.

 

شیب به شما انگیزه می دهد کارتان را ادامه دهید و یا در صورت لزوم شهامت ول کردن کار را پیدا کنید تا بتوانید در زمینه دیگر بهترین باشید. 

شیب به شما انگیزه می دهد کارتان را ادامه دهید و یا در صورت لزوم شهامت ول کردن کار را پیدا کنید تا بتوانید در زمینه دیگر بهترین باشید. 
ست گودین مدعی نیست که برای هر سوالی جواب دارد ولی می داند که چطور به شما یاد بدهد تا سوال درست را بپرسید.
همانطوری که از این پیشگفتار پیداست، این کتاب یک راهنما، و یک ابزار واقعا کاربردی و سریع است برای تشخیص جواب یک سوال مهم در مورد هر چیزی؛ 
 آیا ارزشش را دارد؟
پشت جلد کتاب نوشته شده شیب چیست و چند نمونه از تعاریف شیب را در آنجا نوشته شده است که دونمونه از آن را برای شما نوشته ایم:

–    شیب مسیر ناهمواری است که باید طی کنید تا به هدف بزرگ خود برسید… البته اگر در تعقیب هدف درست هستید.
–    شیب راهنمایی است برای حرفه تان، برنامه ریزی برای آینده شرکت تان، و چه بسا رسیدن به خوشبختی در زندگی تان.

گزیده ای از متن کتاب شیب:

•    علت این که افراد، کم به سرسره بازی روی برف می‌روند این ست که یادگیری اصول اولیه آن زجرآور است و چند روز طول می‌کشد که آن‌ها را یاد بگیرید، در آن چند روز کاملاً ناامید می‌شوید. در این‌جا، ول کردن کار، راحت تر از ادامه دادن است. شجاعانه‌ترین کار این است که تحمل کنید و تا آخرش بروید و از همهٔ مزایای کامیابی بهرمند شوید. عاقلانه‌ترین کار این است که حتی زحمت شروع یادگیری این مهارت را به خود ندهید. چون به احتمال زیاد، شیب را تحمل نخواهید کرد. اما احمقانه‌ترین کار این است که آن را شروع کنید، وقت و هزینهٔ زیادی صرف آن کنید و دقیقاً در میانه شیب آن را ول کنید
•    بن‌بست، کسل کننده است و پرتگاه برای مدتی هیجان انگیز. اما هیچ‌کدام شما را از شیب بیرون نمی‌آورند و نتیجه  هر دو، شکست است.»
•    در دنیا، بهترین بودن یعنی انجام کارهای سخت و ول کردن کارهای معمولی

 

ایده نوشتن کتاب شیب:

ابتدا این ایده در وبلاگ ست گودین با انتشار یک مقاله مطرح شد به نام The four curves of want and get
چهار منحنی خواسته ها و دست آوردها
در این مقاله ست گودین در مورد انتظارات و تصورات از تخمین حجم فروش یک محصول و اختلاف آن با واقیعت صحبت می کند. اینکه در مورد تخمین حجم فروش یک محصول -درخیال و واقعیت- چه الگوهایی  ممکن است وجود داشته باشد می گوید و چهار منحنی را معرفی می کند. گودین مقاله خود را اینگونه تمام کرده است که ” چگونه از رها کردن زودتر از موعد پیگیری یک هدف و یا جشن گرفتن قبل از به دست آوردن پیروزی اجتناب کنیم”
و این اولین ایده در مورد کتاب شیب بود که بعدها با انتشار مقاله ای دیگر ایده پخته تر شد تا سرانجام گودین تصمیم گرفت کتاب شیب را بنویسد.

درباره ست گودین:

ست گادین که بعضی وقت ها ست گودین هم خوانده می شود، یک نویسنده |آمریکایی متولد ۱۹۶۰ میلادی است.
او یک نویسنده و یک کارآفرین و در سابقا در حوزه دات کام(کسب و کارهای اینترنتی) فعال بوده است. 
گودین در سال ۱۹۸۶ شرکت اسپینکر که یک شرکت نرم افزاری بود را ترک کرد تا شرکت خودش به نام Seth Godin Productions را راه اندازی کرد که کسب و کاری در مورد بسته بندی کتاب بود. او بعدها مارک هارست Mark Hurst را ملاقات کرد و با هم یک شرکت بازاریابی را راه اندازی کردند به نام یویوداین که توسط یاهو در سال ۱۹۹۸ خریداری شد، همچنین بعد از چند سال شرکت بسته بندی کتاب را به کارمندان خودش فروخت.
شرکت یویوداین محل تولد permission marketing یعنی بازاریابی و تبلیغات با کسب اجازه از مشتری بود. او مدتی هم قائم مقام مدیر بازاریابی در یاهو بوده است.
گودین ۱۸ کتاب نوشته است و امروزه بیشتر به خاطر کتاب هایش در عموم مردم شناخته می شود. 

برخی از کتاب های ست گودین

•    کتاب گاو بنفش – Purple Cow:  کسب و کار خود را با جلب توجه خاص تغییر دهید
•    قبایل – Tribes: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی
•    مهره حیاتی- Linchpin: آیا غیر قابل جایگزین هستید؟
•    به جعبه دست بزن – Poke the Box: آخرین باری که کاری را برای اولین بار انجام دادی کی بود؟