تبلیغات

از درج هرگونه تبلیغات و مطالب هرز معذوریم

مدیریت کارمندان-بیشتر از یک نفر

مدیریت کارمندان – رازهایی درباره سازمان‌دهی افراد که هر مدیر موفقی باید بداند

به جرات می‌توان گفت که مدیریت یک مجموعه و افراد آن از مهمترین اهداف هر سازمان است.
پیشترها عقیده بر این بود که مدیریت یک هنر است.
اما امروزه اوضاع کمی تغییر کرده است.
بهتر است بگوییم که مدیریت یک علم است.

مدیریت افراد یا بهتر بگویم مدیریت کارمندان اصلی‌ترین رکن موفقیت سازمان یا ارگان شما محسوب می‌شود.
اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا بدنبال راه‌هایی کارآمد برای مدیریت کارمندان خود هستید.
خبر خوب این است که در این مقاله به چیزی که دنبال آن هستید به خوبی پاسخ داده است.

برای مدیریت کارمندان، روی مفهوم رهبری تمرکز کنید

رهبران نیازمند عناوین و القاب نیستند. آن ها اصولاً افراد الهام بخشی هستند.

برای مدیریت کارکنان لازم است که ویژگی‌های یک رهبر خوب را هم داشته باشید.

مدیریت کارمندان

مدیریت کارکنان با کمک گرفتن از معجزه شوخ طبعی

البته که جدی بودن ویژگی خوبی است اما بهتر است برای مدیریت کارمندان خود سعی کنید کمی هم که شده شوخ طبع باشید.

با این کار کارمندان حس بهتری نسبت به شما پیدا میکنند.

ارتباط متقابل و مناسب با چاشنی شوخ‌طبعی با مدیریت کارمندان ارتباط مستقیمی دارد.

مدیریت کارکنان با کمک گرفتن از معجزه شوخ طبعی

برای مدیریت کارمندان خود، مستقیماً با آن ها برخورد داشته باشید

کارمندان هم آدم هستند. آن‌ها همشسه عقل کل نیستند. آن‌ها گاهی اوقات اشتباه می‌کنند.

مثل همه انسان‌ها آن ها هم خانواده‌ای دارند. احساساتی دارند و صد در صد بدون مشکل نیستند.

هیچوقت بطور کامل نمی‌توانند کار و زندگی را از هم مجزا کنند. اگر در سودای مدیریت کارمندان خود به شکل بهتری هستید پیشنهاد میکنم به این نکته‌ها توجه کنید.

بدون اینکه به عنوان و سمت خود توجه کنید، کارمندان خود را دریابید.

به آن ها بیشتر لبخند بزنید. در مقابل آن‌ها رفتار خوشایندی داشته باشید و بیشتر به آن‌ها توجه کنید.

شناخت نقاط قوت و ضعف سازمان برای مدیریت کارمندان

شناخت نقاط قوت و ضعف سازمان برای مدیریت کارمندان

مدیر با احاطه بیشتر بر سازمان از جمله کسانی است که باید شناخت کاملی از افراد و سازمان داشته باشد.

نقاط ضعف تیم خود را پیدا کنید. تنها شناخت نقاط ضعف کافی نیست.

باید به کمک کارمندان خود بشتابید و برای بهبود نقاط ضعفشان پا پیش بگذارید.

مدیریت کارمندان با شناخت نقاط مثبت و تقویت آن ها آسان‌تر میشود.

برنامه ای روشن از آنچه باید انجام شود داشته باشید

برنامه ای روشن از آنچه باید انجام شود داشته باشید

زمانی که اهداف سازمان را بصورت کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی می‌کنید، مدیریت کارمندان نیز حرفه‌ای‌تر می‌‌شود.

کارمندان با دانستن اهمیت، اولویت و حتی مدت زمان رسیدن به اهداف، عملکرد بهتری خواهند داشت.

مدیریت کارکنان با در نظر گرفتن انتظارات متقابل

مدیریت کارکنان با در نظر گرفتن انتظارات متقابل

افراد شما باید بدانند شما از آن ها چه انتظاراتی دارید.

از قواعد مهم در مدیریت کارکنان، آگاهی از انتظارات متقابل مدیر و کارمند است.

شما نیز سعی کنید از انتظارات افرادتان مطلع شوید.

همچنین می‌توانید از کارمندان خود بازخورد بگیرید.

با این کار حتی می‌توانید بفهمید که کارمندان از شما چه انتظاراتی دارند.

هر گونه اختلاف نظر را بررسی کنید و در اسرع وقت واکنش مناسبی از خود نشان دهید.

درکی درستی از چیزی که میتوانید تغییر دهید یا ندهید داشته باشید

درکی درستی از چیزی که میتوانید تغییر دهید یا ندهید داشته باشید

روی کارهایی که خارج از کنترل شما هستند تمرکز نکنید.

با پرداختن به این مسائل و کارها انرژی و وقت شما هدر خواهد رفت.

در عوض روی تمام راه‌حل‌های موجود، که در دسترس هستند تمرکز کنید.

و با وقت گذاشتن روی آن‌ها به پیشبرد کارها کمک کنید.

در مدیریت کارمندان نیز این نکته را را فراموش نکنید.

کارمندان شما نیز باید متوجه این حقیقت باشند که تمام وقت خود را صرف راه‌حل‌هایی کنند که از عهده آنها بر می‌آید.

در مدیریت کارمندان برای انجام بهتر کارهای به آن ها انگیزه بدهید

در مدیریت کارمندان برای انجام بهتر کارهای به آن ها انگیزه بدهید

هر چقدر که کارکنان شما انگیزه بالاتری داشته باشند،

سازمان سریعتر به اهداف خود میرسد. انگیزه کارکنان باید متوجه اهداف سازمان باشد.

با مدیریت صحیح کارمندان و ایجاد انگیزه مناسب، بهره‌وری آن‌ها را بالا ببرید.

برای مثال اگر مدیریت کارمندان در یک اداره کوچک را بر‌عهده دارید، برای دادن انگیزه به آنان، امتیاز و حقوق اضافی در نظر بگیرید.

برای رسیدگی به تعداد اضافی پروند و ارباب رجوع، حقوق و امتیاز بالاتری به آن ها اختصاص دهید.

خیلی زود متوجه می‌شوید که با این شیوه مدیریت کارمندان هم اهداف سازمان پیش رفته هم انگیزه کارمندان بالاتر می‌رود.

مدیریت کارمندان با حفظ اعتماد بنفس آن‌ها در سازمان

هنگامی شما مدیریت سازمان یا تیمی را بر عهده می‌گیرید، خواه ناخواه همه چیز به شما وصل می‌شود.

از کوچکترین کارهای تیم در سازمان تا احتمالاً مسایل دیگری که، به زندگی کارمندان مربوط می‌شود.

به عبارت دیگر هنگامی که مدیریت کارمندان متوجه شما است، اطلاعات آن ها نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

لازم است که این اطلاعات را حفظ کنید و امین کارمندان خود باشید.

طوری رفتار کنید که، آن ها به شما اعتماد کنند.

هیچوقت از این اطلاعات برای سوء استفاده و تخریب افراد استفاده نکنید.

برای مدیریت بهتر کارمندان همیشه با ثبات باشید

اگر می‌خواهید مدیریت کارمندان شما بهتر شود بهتر است تمام کنش‌ها و واکنش‌های شما دارای ثبات باشد.

در رفتار با کارمندان ثبات رفتار و شخصیت داشته باشید.

باید طوری رفتار کنید که کارمندان برای هر پیش‌آمدی، منتظر عکس العمل متفاوت و جدیدی از شما نباشند.

مدیریت کارمندان – بهتر است انعطاف پذیر باشید

در مسیر رقابت با سایرین باید انعطاف‌پذیر باشید. در مدیریت کارکنان، بعضی اوقات باید مسیرها را تغییر دهید. شاید مجبور باشید قوانین را نیز تغییر دهید.

اینکار به معنی درماندگی شما نیست.

در واقع برای پیشرفت سازمان و کارمندان‌تان مجبور هستید که با شرایط خود را سازگار کنید.

تنها بر راه حل ها متمرکز شوید نه مشکلات

تنها بر راه حل ها متمرکز شوید نه مشکلات

مشکلاتی که برای شما و کارمندان شما پیش می‌آید، قابل چشم‌پوشی نیستند.

اما تمرکز بر مشکلات کار چندان درستی نیست.

بهتر آن است که تمام راه‌حل‌های ممکن و موجود را پیدا کرد و دست روی آن‌ها گذاشت.

با علم به وجود مشکل از کارمندان خود بخواهید که وقت خود را صرف پیدا کردن راه‌حل کنند.

با حوصله استخدام کنید ولی زود برکنار کنید

با حوصله استخدام کنید ولی زود برکنار کنید

هنگام استخدام افراد وقت کافی صرف کنید.

سعی کنید برای کارتان بهترین افراد را استخدام کنید.

با تعداد بیشتری افراد مصاحبه کنید. سعی کنید ویژگی افراد مختلف را با هم مقایسه کنید. مناسب‌ترین شخص را انتخاب کنید.

در مدیریت کارمندان ممکن است کارمندی کار خود را درست انجام ندهد.

ممکن است توانایی برآوردن انتظارات شما را نداشته باشد.

با او کنار بیایید، ولی زمانی که از او نا‌امید شدید او را از کارش برکنار کنید.

مدیریت کارمندان به شکل صحیح چیزی است که از یک مدیر موفق انتظار می‌رود.

با بکار بستن و استفاده صحیح از نکات طلایی که در این مقاله ذکر شد، می‌توانید در مدیریت کارمندان بهتر عمل کنید.

ما در این مقاله اصلی ترین عوامل و نکات برای مدیریت کارمندان را برشمردیم.

اکنون نوبت شما است که با عملی کردن این توصیه ها، در راستای ارتقای کارمندان و سازمان خود قدم بعدی را بردارید.